ساختن سایت

۱۴ دلیل که چرا باید از سایت سازها استفاده کنید

سایت ساز‌ ها بهترین ابزار راه اندازی کسب و کار آنلاین برای کسانی است که به تازگی شروع به فعالیت کرده اند. مثلا شما به تازگی در اینستاگرام یک آنلاین شاپ راه اندازی کرده‌اید و حالا میخوایین با استفاده از یک وب سایت فروشگاهی اقدام به فروش محصولاتتون بکنید. من شما رو کاملا درک میکنم، سرتون شلوغه و زمان کمی دارین، با توجه به اینکه تازه شروع کردین شاید شرایط این رو نداشته باشین تا بودجه زیادی رو برای راه اندازی وب سایت خودتون و فروش آنلاین اختصاص بدین برای همین از بین روش‌های مختلف تاسیس یک وب سایت که شامل

الف) کدنویسی اختصاصی توسط یک فرد یا شرکت برنامه‌نویسی مثل زبان asp. net

ب)استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) مثل وردپرس

ج)استفاده از سایت سازهای ایرانی مثل سازیتو، وبزی، پورتال و… یا خارجی مثل ویکس

روش آخر یعنی استفاده از سایت سازهای ایرانی بهترین گزینه می‌باشد. در ادامه به بررسی علل تاکیید بر استفاده از سایت ساز‌های ایرانی میپردازیم.

قیمت ارزان سایت ساز‌ها (گاها رایگان)

شما با یه سرچ ساده کلمه سایت ساز متوجه میشین که گوگل نتایج زیادی (حدود ۱ میلیارد نتیجه) رو برای شما به نمایش میذاره و شرکت‌ها و وب سایت‌های زیاید در حال حاضر با موضوع سایت ساز‌ها در ایران در حال فعالیت هستند. در بین اون‌ها بسته به اینکه شما میخوایین یک سایت شخصی داشته باشین یا یک سایت شرکتی یا یک سایت فروشگاهی گزینه‌های زیادی وجود داره که میتونین انتخاب کنید. قیمت‌ها هم از حالت رایگان شروع میشه تا ماهیانه حدودا ۵۰ هزار تومن، ۱۰۰ هزار تومن و… که قیمت‌های خیلی اروزن و مناسبی هستن برای داشتن یک وب سایت.

نتیجه جستجو برای کلمه سایت ساز ها
تعداد زیاد سایت ساز ها در ایران

پشتیبانی سریع شرکت های سایت ساز

به دلیل اینکه شما به تازگی دارین در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنین و شاید تمام اصطلاحات و روش های مختلف در این حوزه رو ندونین. مثلا پروسه دریافت اینماد، درگاه بانکی و … براتون پیچیده به نظر برسه پس بهتره که روی فروش محصولاتتون تمرکز کنین و حتی یه دونه مشتری رو هم از دست ندید، پس بهتره که در صورتی که به دلیلی در سایتتون نیار به ویرایش، آپدیت و ایجاد تغییرات داشتین یه پشتیبان حرفه ای کنارتون باشه که خدا رو شکر در این زمینه اکثر شرکت هایی که خدمات سایت ساز ارائه میدن، پشتیبانی خوبی رو دارن و نیاز شما رو در زمینه به صورت کامل برطرف میکنند.

عدم پرداخت هزینه بابت هاست یا هست (هاست رایگان)

در صورتی که شما از روش های ساخت سایت با کدنویسی یا سیستم های تولید محتوا استفاده کنید نیاز دارید که از یک شرکت هاستینگ که یک فضای مناسب (هاست اشراکی، هاست مجازی، هاست اختصاصی، هاست وردپرس و …)  برای سایتتون تهیه کنید که این کار برای اینکه حداقل کیفیت لازم را داشته باشد باید سالیانه چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تومن هزینه پرداخت کنید. حالا در صورتی که شما از سایت ساز ها استفاده کنید دیگه نیازی به پرداخت این هزینه نیستش و این هزینه رو شرکت ها موقع قرار داد در همان مبلغ کلی در نظر گرفته اند و یه جورایی دارن به شما هاست رایگان میدن که خیلی شما رو در هزینه ها جلو میندازه.

قالب های متنوع سایت سازها

این قسمت به نظر من اهمیت بسیار زیادی داره برای اینکه شما رو از سرگیجگی موقع انتخاب قالب رها میکنه. بذارین یه مسال بزنم، فرض کنید که میخوایین یه وب سایت برای فروش ماگ طراحی کنید، در واقع شما نیاز دارین به یه سایت فروشگاهی، حالا اگه بخواهین با استفاده از وردپرس این کار رو انجام بدین باید بعد از نصب ووکامرس، یک قالب سازگار با ووکارمرس رو انتخاب کنید که علاوه بر پرداخت هزینه (معمولا چیزی در حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومن) شما باید از بین ۵۰ گزینه ای که پیش روی شما قرار میگیره یکی رو انتخاب کنید و اینجاس که عوامل زیادی باعث پیچیدگی میشه و شما رو در مسیر اشتباهی قرار میده که ازش سر درنمیارین. مثلا یه شرکتی میاد روی قالب خودش تخفیف زیادی میذاره و شما فرک میکنی چون تخفیف داره پس حما قالب خوبی هستش.

سرعت راه اندازی بالا

به صورت حدودی مدت زمان راه اندازی یک وب سایت که به کد نویسی بیاد بالا چیزی در حدود ۳ ماه  (حداقل ۹۰ روز) و با ووردپرس تقریبا یک ماه میباشد (فرض من بر اینه که تمامی موارد اصولی در راه اندازی وب سایت در نظر گرفته بشه) و تازه بعدش هم همیشه بنا به دلایل ممکنه که پروژه با تاخیر مواجه بشه و عملا از لحظه شروع چیزی در حدود چهار ماه زمان ببره تا شما صاحب یک وب سایت بشین. در مقابل در سایت هایی که با سایت ساز ساخته میشن، این زمان با فرض آماده بودن عکس محصولات چیزی در حدود ۳ الی ۵ روز می باشد!!! بله این اعداد بسیار شگفت انگیز هستن. یعنی عملا شما در مدت کم تر از یک هفته صاحب یک وب سایت هستین که این یعنی شما خیلی سریع میتونین از طریق سایت ساز ها فروش آنلاینتون و شروع کنید.

ویرایش ظاهر سایت بدون کد نویسی

ایجاد نغییرات در ظاهر یک وب سایت در حالت کلی نیاز به وجود یک برنامه نویس حرفه ای دارد که بر تمام کد های سایت تسلط کافی را داشته باشد. حتی اگر از ووردپرس استفاده کنید و با توجه به قابلیت های جدید قالب های وردپرسی که به صورت درگ اند دراپ شما میتوانید اقدام به ویرایش قالب خود نمایید، باز هم در بسیاری از موارد نیاز هست تا با استفاده از دستورات CSS و PHP  کارهایی رو انجام بدین که باز اون موارد رو هم فقط برنامه نویسان بلد هستن.

اینجا سایت ساز ها این امکان رو دارند که با سیستم هی از پیش تعیین شده بدون نیاز به حتی یک خط کد نویسی شما اقدام کنید به ویرایش ظاهر سایتتون و هر تغییری رو اعمال کنید. اینم بگم که با توجه به اینکه در ساخت این نوع سیستم ها سعی شده تا سادگی رعایت بشه شاید تمام انتظار شما را برآورد نکنن ولی در کل خیالتون راحت هستش که در طی مسیر طراحی ظاهری سایت نیاز به هیچ داشن کد نویسی نداری و این خیلی خوبه.

انجام عملیات سئو بدون دانش فنی

سئو یا همون عملیات بهینه سازی برای موتورهای جستجو امروزه از اهمیت خیلی بالایی برخوردارند و در عملا همه دنبال این هستند  به لینک نتایج در گوگل برسند.

حالت ساده اش را اگر بگم شما اسمت رو اگر در گوگل سرچ کنی باید تو صفحه اول بیای بالا و حالا نکته ای که وجود داره اینه که برای انجام این کار شما نیاز دارید به دونستن دانش سئو که باید براش کلاس برین و  دوره ببینین بعد از اون کلی آزمون و خطا بکنین تا به نتیجه برسید.

اگر هم نخواهید این کار را انجام بدی باید از یک سری متخصص استفاده بکنید تا اونها بیان و این کار رو برای شما انجام بدن. تمامی این موارد هم شامل هزینه میشه و هم شامل زمان. از یه طرف انقدر فاکتورهای مختلفی وجود داره که روس سئو تاثیر میزاره از جمله امنیت وب سایت، سرعت لود وب سایت، ساختار وب سال و حتی لینک هایی که شما در منو و فوتر سایت قرار میدین. وقتی شما از یه سایت ساز استفاده میکنید  تمامی این موارد را رعایت می‌کنند و خیال شما بابت یکسری از مسائل و موارد در زمینه سئو حداقل تو شروع کار راحت میشه و به جایی میرسین که اگر اسمتون رو در گوگل  یا تو اینترنت سرچ بکنن سایت شما میاد بالا و این خیلی خوبه.

هزینه نگهداری پایین سایت سازها

بعد از راه اندازی هر نوع وب سایت فرقی نمیکنه که اون وبسایت از طریق کد نویسی ایجاد شده باشه یا از طریق سیستم های مدیریت محتوا مثل جوملا در هر حالتی شما باید یک نفر مسئول نگهداری و تعمیرات (نت) وبسایت خودتون بکنید که همیشه حواسش به همه موارد و اتفاقات و حواشی وبسایت باشه و نکته ای که می خوام در مورد صحبت بکنم اینکه اگر شما وب سایت تون رو با استفاده از سایت ساز ها به وجود بیارین از دردسر داشتن یک پشتیبان و مسئول نگهداری و تعمیرات سایت خلاص میشه و دیگه هیچ هزینه‌ای را بابت پشتیبانی وب سایتتون پرداخت نمی کنید و خدمات پشتیبانی رایگان در تمامی سایت ساز ها وجود دارد.

هزینه کم نگهداری و تعمیرات
هزینه نگهداری و تعمیرات سایت ساز ها

راه اندازی فروشگاه آسان

برای اینکه شما یک وب سایت رو به یک فروشگاه تبدیل کنید یا به اصطلاح یک وب سایت فروشگاهی بسازین نیاز دارین تا علاوه بر امکانات یک وب سایت شرکتی و امکاناتی مثل صفحه محصول صفحه پرداخت صفحه سبد خرید درگاه بانکی و خیلی موارد دیگر رو به وب سایتتون اضافه کنیم که خوب عملاً یک عملیات بسیار سخت و پیچیده است حتماً باید توی این عملیات نکات بسیار زیاد رعایت بکنید تا در نهایت یک فروشگاه خوب داشته باشیم یکی از مواردی که باید تو ساخت یک فروشگاه رعایت بکنیم انتخاب رنگ دکمه ها می باشد بله خیلی سال است که انتخاب رنگ دکمه ها مثلاً انتخاب رنگ دکمه پرداخت به غیر از این موارد بسیار زیاد دیگری هم هست که باید رعایت بکنیم و بدونیم تا بتونیم بعدش یک وب سایت فروشگاهی خوب داشته باشیم در حال حاضر برای اینکه شما یک وب سایت فروشگاهی از طریق برنامه نویسی به زبان asp دات نت داشته باشید چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد و اگر همون وب سایت را با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ایجاد بکنید هزینه های بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان براتون به وجود میارن و همونطور که میبینین این ها اعداد بسیار زیادی هستند و در شروع کسب و کار این ارقام خیلی تاثیرگذار در روند رشد و پیشرفت کسب و کار شما حالا جالب اینجاست که اگر بیایی همین وب سایت فروشگاهی رو با استفاده از سایت ساز ها تهیه کنید نهایتاً در گران ترین حالت ممکن با تمامی آپشن ها و مزایای که می تونم بهتون بدن چیزی در حدود ۵ تا ۷ میلیون تومان شما باید هزینه پرداخت کنید که عدد بسیار بسیار مناسبی هستش و در شروع کار برای هر کسب و کاری که فروشگاه داره میتونه بهترین گزینه ممکن باشه.

استفاده از خدمات درگاه پرداخت بانکی معتبر در سایت ساز ها

در سال ۱۴۰۰ قوانینی مصوب شد که شما برای داشتن درگاه بانکی در وب سایت تون نیاز داریم به کد اقتصادی به غیر از این مورد  داشتن یک درگاه بانکی اگر از وردپرس استفاده می‌کنید گاه نباید هزینه‌ای را بابت تهیه پلاگین پرداخت کنه فرم های خیلی زیادی را باید پر بکنیم مدارک خیلی زیادی را باید ارسال کنید برای شرکت‌هایی که خدمات درگاه ارائه می دهد خیلی از این شرکت‌ها هم از شما بابت انتقال وجه و خدمات درگاه بانکی پورسانت می گیرد که همه اینها باعث میشه مسیر سخت و پیچیده‌ای در سر راه کسب و کارهای نوپا ایجاد بشه شرکتهایی که خدمات سایت‌ساز ارائه می‌دهند برای شما شرایطی را فراهم کردند که بدون داشتن دغدغه بتونیم خیلی راحت وب سایتتون رو به درگاه های بانکی متصل بکنید تا مشتری های شما از طریق وب سایت شما به صورت مستقیم بهتون عملیات خرید رو انجام بدن.

استفاده از پنل اسمس در سایت سازها

سایت های بزرگی مثل دیجی کالا وقتی ازشون خرید می کنید بعد از اینکه ثبت سفارش را انجام میدین برای شما یک پیامک تأیید سفارشی ارسال میشه که داخلش نوشته شده سفارش شما با موفقیت ثبت شد و در هر حالتی اگر سفارش شما لغو بشه یا ویرایش بشه یا تغییری تو روال سفارش شما اتفاق بیفته از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی میشه به مرور زمان این امر باعث این شده که ارسال پیامک از طرف وب سایت های فروشگاهی به یک لزوم تبدیل بشه و عملاً اگر یک وبسایت آپشن ارسال پیامک رو داشته باشه اعتبار بسیار زیادی داره و نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن آن وب سایت هستش و حالا در صورتی که شما از سایت سازها استفاده بکنید با پرداخت یک اضافه هزینه خیلی جزئی روی پنل تون میتونید از آپشن ارسال پیامک برای مشتری استفاده بکنید که در بهینه ترین حالت ممکن قرار دارد و دیگر نیازی نیست که شما برای ارسال پیامک یک خط خدماتی تهیه بکنید یا از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی پنل مربوط به ارسال پیامک رو تهیه کنید و تمام این موارد در داخل سایت ساز قرار داره.

ارائه دامنه .ir رایگان (برخی از شرکت ها)

آخه کی از یه چیز رایگان بدش میاد؟!! شما در ابتدا برای داشتن یک وب سایت نیاز دارین که یک دامنه داشته باشین و باید هزینه ای بین ۱۶ هزار تومن تا ۵۰۰ هزار تومن سالانه پرداخت کنید. چه بهتر که همین رو هم ندین!!! جه جوری؟ بهتون میگم.

یک سری از شرکت های سایت ساز برای تبلیغات کارشون میان از یه بخشی از سودشون میگذرن و به عنوان هدیه در شروع کار (در صورتی که پلن یک ساله تهیه کنید) یک دامنه .IR رایگان به شما میدن. میدونم قیمت یک دامنه ایرانی در حدود ۱۶ هزار تومن هستش ولی خب باز هم خوبه دیگه، دارن به شما رایگان میدن.

امنیت تضمین شده توسط شرکت های سایت ساز

دیگه اینو همه میدونن که هیچ وب سایتی تو دنیا وجو نداره که هک نشه! اگه شک داری همین الان  برو تو این سایت و لیست ۶۲ تو تا از بزرگترین وب سیات های دنیا از جمله یاهو، گوگل، لینک دین، فیس بوک، توییتر و … ببین که همشون حد اقل یک بار مورد حمله قرار گرفتن.

اینا رو نگفتم که آخرش بگم امنیت مهم نیست نه! اتفاقا امنیت مهمه ولی این داستان ته نداره و حتی با اینکه خیلی از سایت ها امنیت بالای دارن باز هم مورد حمله قرار میگیرن.

با توجه به اینکه شما از چه طریقی اقدام به ساخت سات کرده اید از روش های متنوعی میتونین برای تامین امنیت او ناستفاده کنید. مثلا اگه با کد نویسی این کار رو انجام داده باشین باید از برنامه نویس سایتتون به خواهین که با دریافت مبلغی بین ۵ الی ۱۰ میلیون تومن این کار رو براتون انجام بده و یا اگر از سیستم های مدیریت محتوا مثل پرستا شاپ استفاده میکنید باید بابت تهیه پلاگین های امنیتی هزینه پرداخت کنین. همچنین جهت جلوگیری از یک سری عملات مثل DDOS باید برین و از CDN استفاده کنین که خیلی پیچیده هستش!

این همه حرف زدم که آخرش بگم شما اگر از یک سایت ساز برای کسب و کارتون استفاده کنید دیگه نیازیبه این موارد نیست و شرکت های پشت سایت ساز ها تمام کار های مربوط به امنیت رو براتون انجام میدن و خیالتون بابت امنیت جمع باشه.

سرعت بهینه بارگذاری وب سایت

امروزه با تجه به وجود انبوهی از اطلاعات در سطح وب و همچنین رقابت بسیار شدید همه تلاش میکنن تا در بهترین وضعیت ممکن باشن و این بین اگر سرعت باگزاری وب سایت شما پایین باشه نه تنها مشتریان بسیار زیادی رو از دست میدین و مردم به علت لود نشدن سریع سایت شما از آن خارج میشوند بلکه کندی وب سایت نیز تاثیر منفی بر روی الگوریتم های موتورهای جستجو مثل گوگل دارد.

حالا شما فرض بگیر که میخوایی یک وب سایت شخصی با کد نویسی بیاری بالا، باید چیزی در حدود ۵ میلیون تومن فقط برای بهینه سازی سرعت لود صفحات به برنامه نویست پرداخت کنی یا اگر قراره این کار رو با وردپرس انجام بدی باید علاوه بر استفاده از پلاگین های پولی مقدار کمی هم به دانش برنامه نویسی تسط داشته باشی که این کار رو سخت میکنه و باید بهتون بگم که چون شرکت هایی که خدمات سایت ساز ارائه میدن به صورت کلی میان و کد های اون سیستم رو بهینه میکنن دیگه نیازی به این کار نیست و سرعت لود صفحات شما بسیار اند میباشد.

در تصویر زیر میتونی سرعت لود یک وب سایت ساخته شده با سایت ساز ویزی رو ببینین.

تست سرعت با جیتی متریکس
سرعت لود سایت ساخته شده با سایت ساز وبزی
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً شماره موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد