روش های تست امنیت سایت

روش های تست امنیت سایت

روش های تست امنیت سایت را به دلایل مختلفی باید بلد باشید تا هر چه بهتر بتوانید از سایت خود مراقبت کنید. در دنیای امروز، دنیای دیجیتال و به خصوص دنیای وب گسترش بسیار زیادی یافته است. این گسترش یافتن و بزرگتر شدن دنیای وب، با همه ویژگی ها و جنبه های مثبت بی شماری که داشته است، در یکسری زمینه های منفی هم اتفاق افتاده است. جنبه های منفی ای که هک شدن، دی داس شدن، رخنه امنیتی و… را شامل می شوند. به همین خاطر شمایی که صاحب سایتی هستید، حتما باید مراقب سایت خود باشید تا مشکلی برای امنیت آن پیش نیاید. برای این که بیشتر با روش های تست امنیت سایت آشنا شوید در ادامه هم همراه بمانید.

اهمیت تامین امنیت سایت های وردپرس

امنیت سایت به معنای حفظ اطلاعات و داده‌های سایت از تهدیدات مختلفی مانند ویروس، بدافزار، حملات سایبری، سرقت و … است. یک سایت امن باعث می‌شود که حفظ شهرت، افزایش بازدیدکنندگان، بازگرداندن اعتبار و پذیرش گوگل را داشته باشد. برای  اهمیت تامین امنیت سایت‌های وردپرس، می‌توانید از روش‌های مختلفی مثل روش های تست امنیت سایت استفاده کنید. برخی از روش‌های رایج عبارتند از موارد پایینی.

بررسی گواهی  SSL: گواهی SSL یک نوع رمزنگاری https است که باعث می‌شود که سایت شما به صورت قابل اطمینان و قابل حمل در بین کاربران و سرویس‌دهنده عمل کند

بررسی بدافزار ها: بدافزار‌ها نقش مهم در حفظ امنیت سایت دارند. برخی از بدافزار‌ها قادر به شناسایی و جلوگیری از تجسس، SQL injection، Cross Site Scripting، PHP Code Injection  و… هستند

بررسی SSL Labs: SSL Labs چک می کنی که آیا سیستم SSL شما به صورت صحیح و کاملاً عمل کرده است یا خیر. SSL Labs تحلیل عمیقی از آدرس https شامل روز انقضا، امتیاز دهی رمزنگاری ورژن SSL/TLS، شبیه سازی دست دادن TCP جزئیات پروتکل ها و … را فراهم می کند.

چگونگی اسکن سایت و تست امنیت سایت وردپرس

در مورد چگونگی اسکن سایت و تست امنیت سایت وردپرس باید گفت که اسکن سایت و تست امنیت سایت وردپرس به معنی بررسی و شناسایی آسیب‌های امنیتی که ممکن است بر سایت شما تأثیر گذار باشند، از جمله فایل‌های مخرب، بدافزارها، لینک‌های خارجی، SQL injection و غیره. یکسری از روش های تست امنیت سایت و برخی از ابزارهای آنلاین که می‌توانید برای اسکن سایت خود استفاده کنید در پایین آمده اند.

SUCURI: یک سرویس امنیتی که سایت‌ها را به صورت رایگان و قابل دسترس اسکن می‌کند. این ابزار بر پلتفرم‌های مختلف وردپرس، جوملا، Magento و غیره کار می‌کند.

Quttera: یک ابزار حرفه‌ای که وب‌سایت‌ها را در برابر بدافزارها و تهدیدات چک می‌کند. این ابزار نشان داده‌اندگان فایل‌های مخرب، فایل‌های مشکوک، فایل‌های بسیار مشکوک، جستجوی امن گوگل و دامن لیست های بدافزار ها را نشان میداد.

روش های تست امنیت سایت
روش های تست امنیت سایت

روش های تست امنیت سایت

تست امنیت سایت که هم معنی اسکن سایت هم می باشد، به عبارت دیگر، فرآیند چک کردن وضعیت امنیت سایت در هر زمان و شرایط مختلف است. استفاده از روش های تست امنیت سایت که پیش تر به آن ها اشاره شد می‌تواند به شما کمک کند تا:

پروتکل HTTPS را بر روی آدرس سایت خود قبول یا رد کنید.

SSL/TLS را بررسی و بهینه‌سازی کنید.

آسیب‌های امنیتی را شناسایی و رفع کنید.

حالات خطرناک را پذیرفته و پاسخ دهید.

راه های تامین امنیت سایت وردپرسی

برای تامین امنیت سایت‌های وردپرس، چندین راهکار مهم وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها سایت خود را از هکرها، ربات‌ها و حملات محافظت کنید. برخی از این راه های تامین امنیت سایت وردپرسی که بعضی از آن ها با روش های تست امنیت سایت هم یکسان هستند را در پایین می بینیم.

تنظیم SSL / HTTPS برای تأیید هویت دو مرحله‌ای و حفاظت از داده‌های سایت.

محافظت از ۴۰۴ ها برای مقابله با هکر‌ها.

جلوگیری از حملات Local Brute Force Protection در وردپرس.

تغییر ۳ فاکتور مهم در امنیت وردپرس برای خودتان.

استفاده از کپچا یا کد ضد روبات برای امنیت وبسایت وردپرسی.

دوره آموزش امنیت سایت وردپرس

وردپرس یکی از پلتفرم‌های محبوب و قابل از لحاظ امنیت برای ساخت و مدیریت محتوا و روش های تست امنیت سایت است، اما همچنین محبوبیت آن ممکن است حتی هکرها و مهاجمان را نیز به سمت خود بکشاند تا ازطریق آسیب‌پذیری‌های افزونه یا قالب، امنیت وردپرس را به چالش بکشند.

برای تامین امنیت سایت‌های وردپرس، لازم است که از روش های تست امنیت سایت، افزونه‌ها، قالب‌ها، رمز عبور‌ها، فایروال‌ها و پشتیبان‌های مناسب را به صورت منظم و به روز بگیرید. همچنین باید افزودن چک لیست امنیت به سایت خود را نظارت کنید و افزودن چالش جاوا به صفحه ورود را برای جلوگیری از هک شدن سایت خود تجربه کنید.

برای یادگیری چگونگی جلوگیری از هک و نفوذ سایت وردپرس هم، شما می‌توانید در دوره آموزش امنیت سایت وردپرس آقای دیجیتال که یک دوره ی کاملا جامع و کاربردی درباره تمامی مطالب و مباحث مرتبط با امنیت سایت های وردپرسی است استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن قادر شوید از سایت وردپرسی خود محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً شماره موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد