افزایش امنیت سایت های فروشگاهی

افزایش امنیت سایت های فروشگاهی

افزایش امنیت سایت های فروشگاهی در امروزه روز به یکی از اصلی ترین دغدغه های صاحبین کسب و کار های آنلاین و به خصوص کسب و کارهایی که تمرکز اصلی شان بر روی سایت وردپرسی شان می باشد، تبدیل شده است. امنیت همیشه در همه جا و حتی جامعه حرف اول را می زند و اگر که در جایی امنیت نباشد، امکان انجام کسب و کار مختل می گردد. به همین خاطر توجه به امنیت سایت های وردپرسی و به خصوص سایت های فروشگاهی هم بسیار بالا می باشد و شمایی که صاحب سایت فروشگاهی هستید، همواره باید حواستان به امنیت سایت بوده و به دنبال راه هایی برای افزایش امنیت سایت خود بگردید.

تعریف امنیت وب سایت وردپرس فروشگاهی

ایجاد امنیت وب سایت وردپرس فروشگاهی به مجموعه اقدامات و فرآیندهایی گفته می‌شود که برای حفظ اطمینان و اعتماد کاربران در خرید از فروشگاه اینترنتی، انجام می‌شود. این اقدامات و فرآیندها یعنی فعالیت های افزایش امنیت سایت های فروشگاهی شامل مواردی مانند انتخاب یک سرویس میزبانی وب مناسب، استفاده از گواهینامه SSL، به‌روزرسانی منظم وردپرس و افزونه‌ها، انتخاب یک رمز عبور قوی، تغییر نام کاربری پیش‌فرض، محدود کردن تعداد دفعات ورود به سیستم، پنهان کردن فایل‌های حساس، پشتیبان‌گیری منظم از وب سایت و پایگاه داده، استفاده از افزونه‌های امنیتی و… می‌باشد.

اهمیت امنیت سایت های وردپرس فروشگاهی

امنیت سایت های وردپرس فروشگاهی برای چند دلیل مهم است. اول اینکه، این نوع سایت‌ها حاوی اطلاعات حساس و محرمانه کاربران و مشتریان هستند، مانند نام، ایمیل، شماره تلفن، آدرس، اطلاعات کارت بانکی و … که در صورت نفوذ هکرها به سایت، ممکن است سرقت، سوءاستفاده یا فاش شوند. دوم اینکه، این نوع سایت‌ها معمولا درآمدزایی هستند و در صورت هک شدن، ممکن است درآمد و فروش آن‌ها کاهش یابد، چرا که کاربران از خرید از سایت ناامن خودداری می‌کنند.

سوم اینکه، این نوع سایت‌ها ممکن است توسط هکرها برای اهداف مخربی مانند ارسال اسپم، توزیع بدافزار، حمله به سایت‌های دیگر و … استفاده شوند. چهارم اینکه، این نوع سایت‌ها ممکن است توسط گوگل و موتورهای جستجو در لیست سیاه قرار گیرند و رتبه و بازدید آن‌ها کاهش یابد. به همین خاطر است که گفته می شود شما همواره باید به دنبال راهی برای افزایش امنیت سایت های فروشگاهی خود باشید.

 

افزایش امنیت سایت های فروشگاهی
افزایش امنیت سایت های فروشگاهی

 

روش‌های افزایش امنیت سایت‌های فروشگاهی

در قسمت پایینی یکسری از فعالیت هایی که به شما در انجام افزایش امنیت سایت های فروشگاهی کمک می کنند آورده شده اند.

استفاده از یک هاست مطمئن و معتبر که دارای پشتیبانی قوی و امکانات امنیتی مناسب باشد.

نصب گواهینامه SSL بر روی سایت خود که باعث می‌شود ارتباط بین سایت و کاربران شما رمزگذاری شده و امن باشد. این کار باعث افزایش اعتماد کاربران و بهبود رتبه سئوی سایت شما نیز می‌شود. برای نصب SSL می‌توانید از افزونه‌های وردپرس مانند Easy SSL یا Really Simple SSL استفاده کنید.

به‌روزرسانی منظم افزونه‌ها، قالب‌ها و نسخه وردپرس خود که می‌تواند از بروز آسیب‌پذیری‌ها و نفوذ هکرها جلوگیری کند. همچنین از افزونه‌های امنیتی معتبر مانند Wordfence، iThemes Security یا All In One WP Security & Firewall استفاده کنید که می‌توانند از سایت شما در برابر حملات مختلف مانند DDoS، فیشینگ، بدافزار و غیره محافظت کنند.

یکی از مهم ترین راه های افزایش امنیت سایت های فروشگاهی، استفاده از رمز عبور قوی و منحصر به فرد برای ورود به پنل مدیریت سایت و همچنین تغییر دوره‌ای آن. از رمز عبور‌هایی استفاده کنید که شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادهای خاص باشند و حداقل ۸ کاراکتر داشته باشند. همچنین از احراز هویت دو مرحله‌ای برای ورود به سایت خود استفاده کنید که می‌تواند از دسترسی افراد غیرمجاز جلوگیری کند. برای این کار می‌توانید از افزونه‌هایی مانند Google Authenticator یا Two Factor Authentication استفاده کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از سایت خود به صورت منظم و ذخیره آن در مکان‌های امن. این کار باعث می‌شود در صورت بروز هرگونه مشکل یا خرابی در سایت خود، بتوانید سایت را به حالت قبل بازگردانید و از از دست رفتن اطلاعات جلوگیری کنید. برای تهیه نسخه پشتیبان می‌توانید از افزونه‌هایی مانند UpdraftPlus، [BackupBuddy] یا [BackWPup] استفاده کنید.

چگونه از امنیت سایت مطمئن شویم؟

در کنار یکسری راه های افزایش امنیت سایت های فروشگاهی، یکسری راه ها هم وجود دارند که پاسخ سوال چگونه از امنیت سایت مطمئن شویم هستند که در بخش پایینی به آن ها اشاره هایی شده است.

بررسی وجود گواهینامه SSL بر روی سایت: گواهینامه SSL یک فایل دیجیتالی است که از رمزگذاری ارتباط بین سایت و مرورگر کاربران شما اطمینان می‌دهد. این کار باعث می‌شود که اطلاعات حساس مانند رمز عبور یا اطلاعات بانکی به صورت امن انتقال یابند و از دسترسی هکرها جلوگیری شود.

اسکن کردن سایت خود با استفاده از ابزارهای امنیتی: برای اطمینان از اینکه سایت شما دچار هک یا آلودگی به بدافزار نشده است، شما باید سایت خود را با استفاده از ابزارهای امنیتی اسکن کنید.

بررسی نظرات و بازخوردهای کاربران: برای اطمینان از امنیت سایت خود، شما باید نظرات و بازخوردهای کاربران را در مورد سایت خود بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بفهمید که آیا کاربران با مشکلات امنیتی، فنی یا کاربردی در سایت شما روبرو شده‌اند یا خیر.

آموزش افزایش امنیت وب سایت

برای آموزش افزایش امنیت وب سایت به جهت افزایش امنیت سایت های فروشگاهی راه های مختلفی را شما در پیش دارید از جمله خواندن کتاب ها، مقالات، شرکت در کلاس های حضوری و… . اما یکی از بهترین راه های برای آموزش افزایش امنیت وب سایت، شرکت در دوره های آموزشی است. یکی از بهترین و جامع ترین دوره های آموزشی هم که ریز به ریز نکات مورد نیاز امنیت سایت های وردپرسی فروشگاهی و غیر فروشگاه در آن آمده است، دوره کامل آموزش امنیت سایت آقای دیجیتال می باشد که شما می توانید آن را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً شماره موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد