نپ یا nap چیست؟

نپ یا به اصطلاح nap چیست؟

نپ در واقع مخفف سه تا کلمه انگلیسی name address phone number  هستش. نپ (NAP) اصطلاح خیلی مهم در حوزه سئو محلی یا لوکال سئو هستش. شما وقتی در فضای مجازی شروع میکنید به تولید محتوا و تبلیغات باید یک استانداری رو در نوشتن مطالب و … رعایت بکنید تا یک اثر انگشت یکسانی از خودتون به جا بمونه. به صورت تخصصی اگه بخوام بگم رعایت کردن یک استاندارد مشخص برای ثبت اطلاعاتتون در اینترنت باعث میشه که گوگل اون رو به عنوان امضاء شما بشناسه و بعد از یه مدت هر جایی که کرال کنه و ببینه یاد شما میوفته و به شما اعتبار میده. بهترین راه در شروع برای ثبت اطلاعات پایه و لازم کسب و کارتون در گوگل یا همون نپ نیاز هست که شما یک اکانت جیمیل داشته باشین و با استفاده از اون اطلاعات کسب و کارتون رو در گوگل مپ ثبت کنید.

نام برند (name)

نام کسب و کار شما مهم ترین قسمت در بحث ثبت اطلاعاتتون در دنیای وب هستش. به صورت خیلی حرفه ای تر و دقیق تر تاثیر اصلی این کار در برند منشن بیزینس شما هستش که تاثیر خیلی زیادی در سئو سایتتون داره.

البته این رو هم بگم که هر جایی که اسم برند و نام کسبو کار شما آورده شود، فارق از اینکه نکات مثبتی رو مطرح شده باشه اونجا، یا منفی، چه در شبکه های اجتماعی باشد یا در وب سایت ها، برند منشن اتفاق افتاده است. همین اسم بردن از نام کسب و کار که جزء اول نپ هستش می تواند مزایای زیادی براتون داشته باشه که از جمله این مزایا ها می توان به تاثیر سئو و شناخت بازار هدف شما اشاره کرد. در واقع شما باید از نکات مثبتی که در مورد برند شما گفته شده است حمایت کنید و از نکات منفی درس بگیرید و آن را اصلاح کنید. این کار به دو صورت طبیعی و غیر طبیعی در اینترنت اتفاق میوفته. قسمت طبیعیش درواقع اطلاعاتی هست که هواداران و مشتریان و یا حتی رقبا در فضای اینترنت منتشر میکنن و قسمت غیر طبیعی اون چیزی است که شما خودتون منتشر میکنید.

برای مثال اگر شما در مقاله خود از سایت هایی مثل سایت های خبری (ایرنا)، ورزشی (ورزش ۳)، اطلاعاتی (ویکی پدیا) و …  نام ببریم بدون اینکه به آنها لینک دهیم برند منشن انجام داده اید.

آدرس محل کسب و کار (address)

اگر بیزینس شما شرایطی رو داره که مشتری ها به صورت حضوری مراجعه میکنن و از خدمات و محصولات شما استفاده میکنند داشتن یک آدرس دقیق و سر راست خیلی مهمه. اگر اطلاعاتتون رو در نقشه گوگ ثبت کنید مشتریان با کلیک کردن روی آن به راحتی توسط مسیر یاب گوگل به سمت کسبوکار شما هدایت میشن شما با این کار میتونین جذب مشتری بیشتر و راحت تری داشته باشین. اگر هم به صورت دستی داری آدرس رو تایپ میکنی دقت کن همیشه یک متن آدرس و بنویسی.

شماره تلفن (phone number)

خیلی از کسب و کارهایی که خدمات ارائه میدن مثل کلید سازی های شبانه روزی و امداد خودرو ها نیاز دارن تا شماره تلفن آن ها در دسترس همه قرار بگیره تا با تماس گرفتن با اون ها از خدماتشون استفاده کنند. برای اینکه هم گوگل شماره تلفن شمارو بشناسه همیشه از یک شماره تلفن استفاده کن و هر جا که تو اینترنت میخوایی تبلیغ بدی حتما همون یک دونه رو بنویس. حالا اگه شماره های دیگه هم داری یا روی این خط دایورتشون کن یا اول این خط رو بنویس و بعد بقیه شماره ها رو وارد کن.

 

شما همین الان میتونی کلمه آقای دیجیتال رو تو گوگل ( یا گوگل مپ) جستجو بکنی، میبینی که تمام اطلاعات منتشر شده در سطح وب یکنواخت بوده و دارای نظم هستش.

آدرس و تلفن و نام آقای دیجیتال در گوگل مپ
آدرس و تلفن و نام آقای دیجیتال در گوگل مپ
3.4/5 - (28 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً شماره موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد