بهترین زمان در اینستاگرام

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی هستش؟ با بررسی های انجام شده بر روی بیش از ۳۵ میلیون پست فید (به استثنای ریلز ) این نتایج شگفت انگیز به دست آمده.

نتیجه چی بوده؟ میانگین بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای روزهای هفته مربوط به چند روز خاص هستش.

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی هستش؟

بر اساس تحلیل و بررسی صورت گرفته بر روی بیش از  ۳۵ میلیون پست اینستاگرامی در سطح جهانی، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام  ساعت ۶ صبحه!!!!! و همچنین پنج شنبه و جمعه بهترین روز هفته برای پست گذاشتن در اینستاگرام هستش و در این بین پست هایی که جمعه ۶ صبح منتشر شده اند به طور میانگین بیشترین نرخ تعامل را دارند.

از طرف دیگر، پستهایی که در روز دو شنبه بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر و سه شنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ بعد از ظهر منتشر میشن ، به ‌طور متوسط کمترین نرخ تعامل را دارند که بدترین روز برای پست کردن در اینستاگرام هستند.

بهترین زمان در روزهای هفته، برای ارسال پست در اینستاگرام  

به صورت خلاصه بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، با توجه به ۳۵ میلیون پست در سطح جهانی (این اعداد برای تقویم ایران بومی سازی شده اند)، عبارتند از :

  • شنبه: ساعت ۵ صبح
  • یک شنبه: ساعت ۶ صبح
  • دو شنبه: ساعت ۶ صبح
  • سه شنبه: ساعت ۵ صبح
  • چهار شنبه: ساعت ۶ صبح
  • پنج شنبه: ساعت ۶ صبح
  • جمعه: ساعت ۶ صبح
    جدول بهترین زمان ارسال پست
    جدول بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

     

بدترین زمان در روزهای هفته برای ارسال پست در اینستاگرام

با توجه همان تحلیل صورت گرفته در ارتباط با بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و تحلیل  ۳۵ میلیون پست  اینستاگرام، بدترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام در روز عبارتند از :

  • شنبه: ساعت ۲ بعد از ظهر
  • یک شنبه: ساعت ۱ بعد از ظهر
  • دو شنبه: ساعت ۱۰ صبح
  • پسه شنبه: ساعت ۱۱ شب
  • چهار شنبه: ساعت ۹ صبح
  • پنج شنبه: ساعت ۸ شب
  • یجمعه: ساعت ۴ بعداز ظهر
جدول بدترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام
جدول بدترین زمان پست گذاشتن

 

این آمار به ما چه میگن ؟

به عنوان یکی از اعضای تحلیل گر شبکه اینستاگرام  از اینکه مشاهده کردیم بهترین زمان برای ارسال پست در اوایل روز بود، بسیار شگفت زده شدیم. نتایجی که در سال ۱۳۹۸ به دست آورده بودیم تا به امسال از این رو به اون رو شده است و بنشان دهنده آپدیت شدن الگوریتم های اینستاگرام بوده و ما نیز باید خودمون رو با این الگوریتم ها آپدیت کنیم.

ما فکر میکردیم ارسال پست در زمانیکه مخاطبان بیشترین فعالیت را دارند، موثرترین استراتژی هستش، ولی الان فهمیدیم که این موضوع ممکنه موجب همبستگی بشه، اما تنها عاملی نیست که بر تعامل تأثیر بذاره.

میدونیم که الگوریتم اینستاگرام به آن تایم بودن اهمیت میده، اما شاید نه به اندازه گذشته، همچنین میدونیم که اینستاگرام اخیرا مهر تایید زده به این یافته که تعداد تعاملات در ۳۰ دقیقه اول، جزء رتبه بندی  محسوب نمیشه. بنابراین فشار از روی انتشار پست های شما در لحظه ای که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارن، برداشته شده. درعوض، استراتژی تعامل “زود پیشرفت، زود ارسال” به وجود اومده.

با ارسال پست زودتر در روز، اکانتها از رقابت کمتری بهره مند میشن (بطور کلی، اکثر پستها هر روز بین ساعت ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر به اشتراک گذاشته میشوند)، در حالیکه از ترافیک کاربران در اولین ساعات روز فیض میبرن، حتی اگر چند ساعت از اشتراک گذاری پست گذشته باشه.

اگر از اولین نفراتی هستید که هر روز پست ارسال می‌کنید، بیشترین شانس را برای دیده شدن محتواتون، به مخاطبان میدید، صرفنظر از اینکه آنها شخصا چه ساعتی بیشتر در برنامه فعال هستند.

خود اینستاگرام ( و نحوه استفاده و تعامل ما با محتوا در برنامه) در طول ۱۲ ماه گذشته تغییرات قابل توجهی داشته است، بنابراین زمان خوبی برای تنظیم استراتژی پست شما است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً شماره موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد