شرح-وظایف-ادمین-سایت

وظایف ادمین سایت

وظایف ادمین سایت با ورود ویروس کرونا به ایران بسیار زیاد شد زیرا تعداد وب‌سایت‌ها و آنلاین شاپ ها روزبه‌روز بیشتر شدن و در حال حاضر یک وب‌سایت از هر نوعی که باشد نیاز دارد تا یک نفر از آن مراقبت کند، دقیقاً مانند یک کودک که برای بزرگ‌شدن نیاز به مراقبت دارد، بخش اعظمی از وظیفه مراقبت از وب‌سایت‌ها هم بر عهده ادمین سایت  است. البته در حال حاضر که در حال مطالعه این مقاله هستید شاید هنوز به‌صورت شفاف شرح وظایف دقیقی برای ادمین سایت در ایران مشخص نشده باشد ولی من برای اولین‌بار سعی می‌کنم تا با رویکردی خاص نسبت به این موضوع اطلاعاتی را منتشر کنم و در ارتباط با ادمین سایت بیشتر صحبت کنم. از نظر من باتوجه‌به مهارت و زمانی که یک ادمین سایت برای یک پروژه اختصاص میدهد کارهای او شامل دو نوع فعالیت می‌شود. نوع اول کارهای ادمین سایت شامل انجام یک سری به‌روزرسانی‌ها در وب‌سایت بوده و نوع دوم فعالیت ادمین سایت که درواقع یک ادمین سایت حرفه‌ای باید آن را خوب بداند انجام امور مربوط به توسعه یک وب‌سایت می‌باشد. در ادامه بیشتر در مورد هرکدام از وظایف ادمین سایت بیشتر توضیح می‌دهم.

به روزرسانی وب سایت

وب‌سایت‌ها برای اینکه همیشه سرحال باشند و زمانی که یک کاربر در حال بازدید از صفحات مختلف است نباید احساس کند که در یک وب‌سایت قدیمی حضور دارد پس وب‌سایت‌ها باید دائماً به‌روز بشوند و این مورد یکی از مواردی است که شاید صاحبان کسب‌وکار کم‌تر به آن دقت کنند که این موضوع باید توسط ادمین‌های سایت به‌صورت کامل برای آن‌ها شرح داده شود. این بروز رسانی‌ها که از وظایف ادمین سایت میباشند، شامل دو بخش کلی هستند. بخش اول به‌روزرسانی محتوا (متن، عکس، ویدئو و…) که درواقع همان چیزی است که به‌راحتی در سایت دیده می‌شود و بخش دوم که جزئی از شرح وظایف اصلی ادمین سایت است به‌روزرسانی قسمت تکنیکال و فنی یک وب‌سایت است. به‌روزرسانی تکنیکال و فنی شاید خیلی در ظاهر اصلی سایت تأثیر نداشته باشد ولی در درازمدت تأثیر خودش رو می‌گذارد.

آپدیت کردن محتوای سایت

آپدیت کردن محتوا شامل به‌روزرسانی تمامی اطلاعاتی است که با چشم در وب‌سایت دیده می‌شود، به‌عنوان‌مثال به‌روزرسانی مقالات و نوشته‌ها، به‌روزرسانی قیمت، رنگ ها و موجودی محصولات داخل فروشگاه و انجام برخی ویرایش‌های جزئی در محتوای قرار داده شده در صفحات مختلف وب‌سایت.

آپدیت کردن بخش تکنیکال سایت

این قسمت شامل به‌روزرسانی قسمت‌هایی است که معمولاً با چشم دیده نمی‌شود ولی شامل مواردی است که زیرساخت یک وب‌سایت را تشکیل می‌دهند. بروز رسانی سیستم مدیریت محتوا، به‌روزرسانی قالب و افزونه‌ها شامل آپدیت کردن بخش تکنیکال است. خیلی از دوستان به‌اشتباه فکر می‌کنند که فقط با زدن دکمه به‌روزرسانی در قسمت‌های مختلف وب‌سایت دیگر کار تمام است ولی باید به این نکته اشاره کنم که انجام این کار در وب‌سایت‌های فعال، مثلاً وب‌سایت‌های فروشگاهی در اکثر موارد باعث ایجاد اختلال در عملکرد وب‌سایت شده و به علت تداخلی که به وجود می‌آید ممکن است که وب‌سایت از دسترس خارج شود و یا دیگر قادر به ارائه خدمات به مشتریان نباشد.

توسعه زیرساخت وب سایت

بعد از مدتی که یک وب‌سایت شروع به  فعالیت می‌کند باتوجه‌به رشدی که در  کسب‌وکار  صورت می‌گیرد آن وب‌سایت هم نیاز پیدا می‌کند تا رشد و توسعه پیدا کند که ادمین‌های حرفه‌ای می‌توانند از پس این قسمت به‌خوبی بر بیایند. درواقع توسعه زیرساخت یک وب سایت وظیفه اصلی ادمین سایت این موارد شامل بارگذاری محصولات و خدمات، قراردادن مقالات و اخبار در سایت، کمک به بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتور جستجوی گوگل (سئو) که عمده کار آن توسط سئوکار انجام میشود، انجام فعالیت هایی در جهت افزایش سرعت لود صفحات و افزایش امنیت سایت از جمله مواردی است که در دسته توسعه زیرساخت قرار می‌گیرد. مواردی که مثال زدم خیلی کلی هستند و اگر بخواهم مثال دیگری بیان کنم، انجام یکسری اقدامات برای افزودن قابلیت ارسال پیامک به وب‌سایت فروشگاهی است.

اگر تو هم دوستداری به یک ادمین سایت حرفه‌ای تبدیل بشی می تونی در دوره آموزشی ادمین سایت آقای دیجیتال شرکت کنی.

4.9/5 - (15 امتیاز)

One thought on “وظایف ادمین سایت

  1. پیمان مهرگان میگوید:

    با سلام.
    عرض کنم،اینکه نویسنده سعی در کمک رسانی و آموزش دادن هست اما باید دقت بفرمایند،خود هنوز راه بسیار درازی در رده کارشناس ارشد دیجیتال مارکت یا مدرس آنلاین مارکت،دارند،به لحاظ شیوایی و خوانایی متن،ضعیف،جمله بندی ضعیف وناخواناس و دایره لغات نویسنده بسیار سطحی وتازه کار هست.از لحاظ فنی ،محتوا،برای یک مقاله یا روزنامه نوشته شده واصلا از آیتم های یک محتوای سئو شده بهره ای نبرده است.عنوان و زیر عنوان تفکیک وبولد نشده،توضیحان متا ،وجود نداره، طول پاراگراف ها نامناسب، پراکندگی کلمات کلیدی نمیگم نامناسب چون اصلا روش کار نشده، سناریو سازی وجود نداره،محتوای شما نه یک محتوای فنی است و نه از قدرت سئو برای رتبه گرفتن واعتبار گوگل ،استفاده نشده است،
    از لحاظ آموزشی ، نزدیک به نیمی از محتوا کلا غلطه و اطلاعات کاملا اشتباهه، درمورد مطلب زیر ساختها و سرعت سایت و …..این جزو اهم وظایف کارشناس سئو یک سایت است تا وظیفه ادمین سایت،گذاشتن نام سئو دقیقا برروی موتور جستجو گر گوگل ،خود نشان دهنده سطح نویسنده مقاله است نه محتوا، وظیفه سریع تر کردن سرعت سایت ، در مرحله طراحی سایت لحاظ میشه و ادمین فقط میتواند در پایین آوردن حجم اندازه عکسها وفایل ها و استفاده از وب‌سایت‌های بارگذاری فایل استفاده واز لینک بجای بارگذاری در سایت خود ،بهینه سازی کنه.
    درکل باید بگم ، من تلاش شما رو درکمک کردن به دیگران تحسین میکنم اما بهت ایراد میگیرم چراکه نه از لحاظ فنی ،نه سطح و رده اطلاعاتی ونه کیفیت کاری محتوا و ……اصلا درسطح مناسبی نیست که هیچ تازه با بیان اشتباه اطلاعات باعث دوگانگی و سردرگمی کاربران میشوید و توصیه میکنم هنوز راه بسیار درازی در بارگذاری محتوای آموزشی دارید .موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً شماره موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد