سئو محلی

در سئوی محلی گوگل برای نتیجه مورد جستجوی کاربر، موقعیت کاربر را با استفاده از IP او تشخیص داده و نتایج خود را بر این اساس ارائه می‌دهد. به عنوان مثال اگر بهترین رستوران را جستجو کنیم، گوگل به ما نزدیکترین نتیجه را با توجه به موقعیت مکانی ما ارائه می‌دهد. این امر کمک می‌کند تا کسب‌وکارها محصولات و خدمات خود را به مشتریان محلی که در حال جستجو هستند، ارائه دهند. همانطور که گفته شد مکان جغرافیایی افراد با استفاده از IP قابل شناسایی است؛ اما مکان جغرافیایی کسب‌وکار یا همان وبسایت با رعایت چند نکته ساده و مشخص تعیین می‌شود.

به طور کلی اقداماتی را که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن آن به خزنده‌ها و یا ربات‌های گوگل انجام می‌دهیم، سئوی محلی گفته می‌شود. سئوی محلی از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کند؛ سایت شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل، دایرکتوری‌های کسب‌وکار مانند Google My Business listing رتبه‌بندی می‌شود. میلیون‌ها مشتری از جستجوی محلی روزانه استفاده می‌کنند تا بهترین کسب‌وکارهای محلی را در منطقه خود بیابند. شما می‌توانید از طریق سئوی محلی شانس خود را برای یافتن مشتریان بالقوه افزایش دهید.

سئو محلی یا local seo را می‌توان شعبه‌ای از فعالیت‌های سئو دانست که بر رتبه گرفتن سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. درواقع هنگام اجرای سئو محلی، کلیه فعالیت‌های سئو داخلی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی همه در راستای رتبه‌گرفتن در یک منطقه جغرافیایی خاص انجام می‌شوند.

گوگل معمولا بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، نتایج جستجو را برای عبارت‌های یکسان تغییر می‌دهد تا برای هر منطقه بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد. علاوه بر این نتایج برخی عبارت‌های جستجو شده در گوگل باید به ازای هر منطقه جغرافیایی متفاوت باشد. برای مثال وقتی شما عبارت «رستوران سنتی در اصفهان» را جستجو کنید، باید نتایج جستجو تنها در مورد رستوران‌های شهر اصفهان باشد.

در غیر این صورت تجربه کاربری گوگل تخریب می‌شود. به همین دلیل الگوریتم‌های گوگل چنین عبارت‌هایی را به خوبی تشخیص داده و برای آن‌ها نتایج مرتبط را نمایش می‌دهند. این فرصت بسیار مناسبی برای کسب‌وکارهای محلی است که برای عبارت‌های محلی، سایت خود را بهینه کنند.

موتورهای جستجو برای جمع‌آوری اطلاعات درمورد جستجوهای محلی به سیگنال‌هایی مثل محتوای محلی، صفحات شبکه‌های اجتماعی، لینک‌های داده‌شده از سایت‌های محلی و موارد این‌چنینی وابسته هستند. از این‌رو برای رتبه‌گرفتن در جستجوهای محلی باید سایت خود را در این زمینه‌ها بهینه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)