تعرفه و قیمت ادمین سایت

اگر نیاز به استخدام ادمین سایت دارید حتما جدول تعرفه ها و شرح خدمات وظایف ادمین یا همان پشتیبان سایت را در این صفحه مطالعه کنید! هر سایتی پس از طراحی نیاز به پشتیبانی و تولید محتوا دارد. بعد از طراحی سایت نیاز به یک پشتیبان سایت یا همان ادمین سایت دارید. اما برای ادمین سایت یا همان مدیر سایت می توان وظایف مختلفی تعریف کرد. مدیران وب‌سایت معمولاً دانش کاملی از نگهداری سایت دارند که به عملکرد درست وب ‌سایت کمک می ‌کند. ما در آقای دیجیتال تمامی جوانب نگهداری یک سایت را سنجیده ایم و طبق بسته های پیشنهادی زیر به شما خدمات ادمین سایت  ارائه می کنیم.

جدول هزینه و قیمت استخدام ادمین سایت (پشتیبانی سایت) ۱۴۰۲

چنانچه نیازمندی شما با برنامه های درج شده در این صفحه مطابقت کامل ندارد، با آقای دیجیتال تماس بگیرید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان، مطابق درخواست شما برنامه اختصاصی پشتیبانی سایت تهیه کنیم. در صورت تمایل برای اطلاع دقیق از قیمت پشتیبانی سایت می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

گرفتن ادمین برای سایت

خدمات  پشتیبانی سایت در این بسته ها شامل تولید محتوا، رفع اشکالات متداول، انجام تغییرات لازم در ظاهر سایت با توجه به امکانات قالب شما، رفع اشکالات متداول و در نهایت ارائه یک برنامه کامل برای نگهداری از سایت است.

برای نگهداری، به روزرسانی و هم چنین برنامه ریزی برای جذب ترافیک بیشتر که منجر به جذب مشتریان بیشتر هم می شود نیاز به ادمین سایت دارید. برای استخدام یک ادمین یا پشتیبان سایت پیش از هر چیزی نیاز است که وظیفه ای که در طول ماه (از نظر به روزرسانی مطالب، درج محتوای جدید، رفع اشکالات احتمالی سایت و .. بر عهده ادمین سایت است را از روز اول مشخص کنید.

یک ادمین سایت کارآمد می تواند علاوه بر رفع اشکالات متداول به شما گزارش صحیحی از تحلیل عملکرد سایت ارائه کند.

ادمین سایت هم چنین می تواند اررها و موارد مربوط به گوگل وبمستر را که مرجع مناسبی برای سنجش وضعیت سایت در کلمات کلیدی است را رفع کند.

برای استفاده از خدمات ادمین سایت نیاز نیست که حتما پکیج ادمین سایت را از آقای دیجیتال تهیه کنید. در صورتی که تنها نیاز به رفع اشکالات سایت در چند مورد خاص دارید می توانید تنها  برای رفع همان موارد از خدمات ادمین سایت ما استفاده کنید.

اگر چه وجود یک پشتیبان حرفه ای سایت برای هر سایتی واجب است و می توان گفت امنیت وبسایت با استخدام یک ادمین حرفه ای حفظ می شود.

هزینه ادمین سایت

هزینه ادمین سایت بستگی به نوع پشتیبانی و خدمات و هم چنین تعداد خدمات مورد درخواست شما دارد. در ابتدای این مطلب جدول هزینه و قیمت استخدام ادمین سایت را درج کرده ایم.

اما واقعیت این است که هر سایتی ممکن است خارج از پکیج ادمین اینستاگرام که تعریف کرده ایم، نیاز به خدمات پشتیبانی داشته باشد.

بنابراین اگر بخواهیم دقیق تر قیمت گذاری کنیم باید هر پروژه ادمینی سایت را به دقت بررسی کنیم. ممکن است نیاز به خدمات تولید محتوا و پشتیبانی سئو سایت داشته باشید. در این صورت حتما باید کلمه های کلیدی حوزه کاری شما مشخص شود.

تنها با معین شدن کلمات کلیدی می توان درجه سختی این پروژه را تعیین کرد. به عبارتی هرگز تنها روی پکیج های ارائه شده حساب باز نکنید! ممکن است نیازمندی سایت شما به کل متفاوت باشد.

ادمین سایت (Site Admin) به چه معنی است؟!

ادمین در انگلیسی به صورت admin (مخفف کلمه Administrator) است. در واقع به معنای مدیر است. حتما شما هم بارها نام ادمین را شنیده اید (ادمین اینستاگرام ، ادمین سایت و…) در فضای مجازی ادمین به شخصی گفته می‌شود که وظیفه‌ی مدیریت آن سایت، گروه، کانال یا صفحه اینستاگرام را برعهده دارد.

اما این واژه فقط در شبکه های اجتماعی کاربرد ندارد و وارد حوزه‌های وب سایت‌ها هم شده است. در ادامه به معرفی این مفهوم و بررسی وظایف آنها می پردازیم.

تعریف وظایف ادمین سایت 

مسئولیت اصلی یک ادمین سایت حفظ، پشتیبانی سایت و به روز رسانی وب سایت‌ است. بسیاری از مواقع برای مدیریت یک سایت نیاز به یک تیم با تخصص های متفاوت مانند نویسندگی، تسلط بر امور فنی، تسلط به فتوشاپ یا نرم افزارهای تولید محتوا و.. است. ادمین سایت وظیفه هماهنگی و   نظارت بر روند اجرایی نگهداری و به روزرسانی از سایت را بر عهده دارد.

وظایف شغلی ادمین سایت

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، وظایف شغلی ادمین سایت ممکن است در بخش های مختلفی تعریف شود. از تولید محتوا و یا درج آن گرفته تا به روز رسانی افزونه ها یا آپدیت هسته وردپرس ( در مورد سایت های وردپرسی!) گرفته تا رفع اشکالات متداول که در یک وب سایت ممکن است به وجود بیاید. در ادامه این وظایف را به تفکیک توضیح داده ایم.

پشتیبانی سایت و هاست

هر سایت برای این که اطلاعات خود را در معرض نمایش بگذارد نیاز به هاست دارد. هاست در واقع فضایی است که کلیه اطلاعات از جمله ویدئوها، عکس ها، محتوای نوشتاری و .. در آنجا ذخیره می شود.

یکی از مشکلاتی که در نگهداری از یک سایت ممکن است به وجود بیاید، مشکلات مربوط به هاست است. برای برطرف کردن مشکلات احتمالی باید یک نفر مسئول پیگیری و انتقال موارد را به شرکت ارائه دهنده هاست داشته باشد. مدیر وب سایت این کار را برای شما انجام می دهد.

یک ادمین سایت مسئولیت تمامی موارد از جمله پیگیری نیاز به تمدید شارژ، افزایش فضا، پشتیبان گیری و … را بر عهده خواهد داشت.

پشتیبانی سایت و بروزرسانی

این مورد بیشتر بستگی به سیستم مدیریت محتوای شما دارد. ممکن است به صورت دوره ای نیاز به بروزرسانی برخی از موارد داشته باشید. سیستم های مدیریت محتوای معتبر مانند وردپرس دائم به روزرسانی می شوند.

برای ایمن سازی سایت و وردپرس خود، باید از ابزارها مناسب استفاده کنید و نکات زیادی را رعایت کنید. در عین حال، به روز نگه داشتن کل سیستم و انجام به روز رسانی های منظم نیز بسیار مهم است و این یکی دیگر از وظایف ادمین یا پشتیبان سایت است.

رفع مشکلات فنی سایت

هر سایتی ممکن است با مشکلات فنی دست و پنجه نرم کند؛ اما باید توجه داشت که یک ادمین با تجربه و ماهر، قادر است این مشکلات را به راحتی حل کند.

یکی از مشکلاتی که ممکن است به عنوان یک فرد ناآگاه پس از بروزرسانی افزونه های وردپرس با آن مواجه شوید، تداخل افزونه هاست. یک ادمین مجرب، با دانشی که در این زمینه دارد، می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

علاوه بر این نیز، خیلی از صاحبان سایت ها، بروزرسانی افزونه های وردپرس را روی حالت خودکار قرار می دهند، غافل از اینکه برخی از افزونه ها ممکن است پس از بروزرسانی، مشکلاتی را به وجود آورند و ساختار سایت شما را به کلی نابود کنند!

رفع مشکلات فنی سایت، جزو مهم ترین وظایف یک ادمین سایت به شمار می آید؛ زیرا باید در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف سازد تا سایت، آماده استفاده مجدد قرار بگیرد. اگر بخواهیم اهمیت این موضوع را برای شما روشن تر کنیم، می توان به بروز چنین مشکلاتی برای یک فروشگاه اینترنتی اشاره کرد.

با توجه به این موضوع که هر لحظه ممکن است یک مشتری برای خرید یک محصول اقدام کند، نداشتن سرعت عمل در آماده سازی سایت، می تواند ضررهای زیادی را به جای بگذارد.

گرفتن بک آپ از سایت 

داشتن فول بکاپ از سایت تضمین اصلی بازیابی کامل سایت شما پس از هر گونه مشکل و خرابی است. در صورتی که به طور ناخواسته برخی از عناصر مهم را حذف کنید، یک تم یا افزونه و یا ماژول به سایت شما آسیب برساند یا اگر وب سایت شما هک شود، یک نسخه پشتیبان از سایت کمک می کند تا پس از بروز چنین مشکلاتی، سایت را به روال قبل از آن برگردانید.

در واقع، پشتیبان ‌گیری از وب ‌سایت، یک کپی از تمام فایل‌های مهم ذخیره شده روی سایت درجایی خارج از وب سایت اصلی شماست.

این روزها همه ی شرکت های هاستیگ معتبر به صورت اتومات از اطلاعات سایت های مشتریان خود نسخه ی پشتیبان تهیه می کنند. اما ادمین سایت در قبل از انجام تغییرات به روزرسانی باید به صورت دستی اقدام به بکاپ گیری کند یا تاریخ آخرین بک آپ و تغییرات سایت را مقایسه کند تا در صورت بروز مشکل بتواند از دست رفتن اطلاعات جلوگیری کند.

خدمات ادمین سئو و تولید محتوا سایت

تولید محتوا و سئو مناسب آن تضمین می کند که یک سایت بازدید کننده داشته باشد. تعداد محتوایی که باید روی سایت منتشر شود، با توجه به صلاحدید مدیر سئو سایت تعیین می شود.

پروژه های اختصاصی سئو معمولا نیاز به بررسی دقیق برای سنجش رقبا در کلمات کلیدی مورد نظر کارفرما (برای نمایش در صفحه اول) دارند. تولید محتوا سایت اهمیت بسیار بالایی دارد و شما قبل از این که برای ارائه تبلیغات یا سئو خارجی سایت اقدام کنید، باید مقالات منظم و مرتب با حوزه کاری خود منتشر کنید. ساختار مناسب لینکدهی داخلی ایجاد کنید و محتوا را بر اساس سئو بهینه کنید.  گفتی است برای یک سئو خوب باید سفارش تولید محتوا خود را در یک شرکت معتبر ثبت کنید.

4.9/5 - (11 امتیاز)